0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
شاعری چی ےءُ چیہ کن اَنت؟شاعری مارشت ءُ جزبگانی آدینک اِنت شاعری ءِ وستہ منصوبہ یا پلاننگءِ زلورت بالکل نہ بیت بلکیں خیالاں کاگدءِ سرا آرگءَ ترا یک وجدانی زورے بے وس کنت گڑا تو لبزانی ڈولداریءَ وتی تہا شوھاز کنے ءُ ھمے زیبداریں لبزانی درءَتو وتی مارشتاں درشان کنے بلے دومی طبقہ گُشیت کہ شاعری سراسر عقل ءُ زانش اِنت اَیشانی تہا میۓ واجھیں شاعر بشیر بیدارءِ ھم ھمے لیکہ اِنتھمے رنگءَ منی ھم خیال ھنچوش اِنت کہ اِنسانی پگرءِ آبادیں جنگلءَ دردءِ درمان شوھاز کنگے نام اِنت َ۔ ھما درمان کہ دل زیمیں ریشانی درمان ءُدواءِ کار بدینتیا شاعری ھما اِنت کہ انسانی پگرءِ دریاءَ چیں مُروارید شوھاز کنگے نام اِنت ھما کہ زمانگے جھل ءُ بُرزیاں برابر کنگے وستہ مال ءُ مڈیءِ کار بدینتچوناھیءَ ما وتی جزبگ ءُ مارشتاں ءُ خیالاں درشان کنیں بلے آ اِنچو اثر نہ دار اَنت ۔ بلے شاعریءِ تہا ھمے مارشتءُ جذبگ دیگے محکمیں اثرے داراَنتما اِے چز زانت کہ پُراَثریں طرزیءَ بیان کنگ شاعری گُشگ بیت ۔ گُڑا ھمے وڑا ما شاعریءَ را دو2 درجگاں بھرءُبانگ کت۔ بزاں وجدانی ءُ پگریاِے دوئیں2 نانی وستہ رد ءُبندے اِزم اَلمی انت ءُ پگر کامل بووگ ھم زلوری انت پگرءِ کامل کنگے وستہ علم زلوری انت بلے زلوری نہ انت کہ اے علم اسکول ءُ مدرسہانی تہا بہ رسیت اِے دنیا ءُ ماحولءِ سرا پگر مستریں زانگ ءُ علم اِنت۔ بلے ادابءِ تہا ایوکا لبزانی ردءُ بندءَ را آورد گُش اَنت ءُ دومی الھامی شاعری گُش یا آمد گُش اَنت ۔ At the spotدومی گپ ایش اِنت کہ باز مردم شاعریءَ را یک بیکاریں چزے لیکیت ۔ اصلءَ شاعرءِ کار موقعءِ سرا گندگ نہ بیت ھمے سبب اِنت کہ باز مردم گُشنت کہ شاعری معاشرہءِ لنگیں پاد اَنتبلے آ رد گُش اَنت ۔ اِے شاعر ھما اَنت کہ یک راج ءُ ملک ءُ نظامی ءِ بِنداتی خیالءَ پدر کنوک اَنت ۔ اَے شاعر سیاستدان نہ اَنت اے شاعر راجءِ شریءِ یا بدیءِ خیال پیش کنوک اَنت۔ پدا ھمے خیالءَ سیاستدان دیما بر اَنت بزاں شاعرءِ خیالءِ سرا کار کن اَنت۔ھنچو کہ شما زانے گوستیں 5پنچ قرناں جرمنی ءَ را فلسفہ ءُ زانتکاریءِ مُلک گُش اَنت پرچی ؟ پرچی کہ جرمنی ءَ کانٹپیداگ بیتگ کانٹ یک فلوسفرے یک شاعرے بوتگ۔ جرمنیءَ گوٹیے ودی بوتگ اے یک شاعرے بوتگ۔انگریزاں شیکسپیرءِ سرا فخر اِنت ءُ اَنگریز شیکسپیرءِ شعراں وتی کامیابیءِ بِندات منن اَنت۔ تُرکیءَ توفیق فکرت پیداگ بوتہ۔ایرانءَ حافِظ شیراز ءُ سعدیءَ وتی راجءَ را زانشءُ زانت بخشتگ ءُ عمر خیامءِ شعراں آ اِلھام گُشنتءُ ھنچو بلوچ ھم بزانت کہ عطا شاد بلوچ قومءَ را کوھسار گُشیت۔ کوھساروں کی عطا رسم نہیں خاموشی۔ شُما زانے کہ سیدظہورءِ حانُل کیے اِنت ؟پرچہ اِیرجیگے حانُلءِ نامءَاگاں ھورت بچارے سیدظہورءِ حانُل بلوچی جند اِنت۔ سیدظہورءَ وتی زند پہ بلوچیءَ ندْرکُتگاِے مُبارک قاضیءِ بَرکھیرءُاِے کوہِ مراد اِے چی اَنت شما زانے؟اِے وطن اِنت برے برے سرگوزیت ءُ اِیشاں اِیمان گُشیت۔اِے بشیربیدارءِ زیب کۓ اِنت اے ھما وطن دوستیں وطن اِنت۔گریتگ لُنٹاںءُ کندِتگ چماںاِے وڑا زیبءِ ما کُتگ دیدارنی ما سرپد بوتیں کہ اِے شاعر تھنا وتی دوستءَ نہ ساڑاینت بلکیں وطن دوستیءِ خبرءَ ھم کن اَنت وطن دوستیءِ سوجءَ ھوں دینت یک رھبندے ھم پیش دار اَنت۔منی گڈی گپ واجہ بشیر بیدارءِ اِے شعر اِنتمنءَ بل کہ من ھمیشاں بلے ھر کسءَچیں گیشاںوتءَ چیر مدۓ نقاباںمنی گیش مکن عذاباں دمے دوستءِ دیدءَملامنی کم مکن ثواباںترا گاھے من وطن گُشتوتی رزق ءُ من نگن گُشتتی شارءَ ململیںءَوتی گورءِ من کفن گُشت اگاں ردیءِ یا بداخلاقیءِگندے گڑا الم منا بگشیتیحٰی موسٰی
yaha jan harkassi wati lekah o zaant ant. baley shahiry wejdan a chezee naent. shahiry aqly chezey. aai wasta fikr yakjahi , wazn (metre) , rythym , sooti rang , saakht (structure) , form o degay bazen janjalan goun khyal gwar kanagi ant.
سلاممن وتارا زانتکارے ھفت پشتہ نگشاں من ھر وھد دربرگءِ اُشترءَ سواراںمنی جند ھما مردماں ھوارانت کہ اے آباں ھوں بلوچیءِ تہا کار بند اَنتآ مردمانی تہا “ اولی شخصیت “ مولانا خیر محمد ندوی بیتگءُ آدیگے مردمانی ءُ زانوگرانی تہا اے مردم “ مبارک قاضی “بشیر بیدار “ بیر عمر میر “ عطا شاد “ محمد سیلم پسند باہوکلات چاہبار بلوچستان“ ءُ دیگے باز زانوگر ءُ کواس انچو کہ عبدالناصر پسند باہو کلاتی گشیتبیا بنند دیوانءَ بے برمش ءُ توار”صدق“ دل مئے گپءُ تراناں گوشبدارقاضی گوشیتگوں باگانی “قمریاں“ دلگوشاں منمارا قاضی دلجم تئی پربند نہ کنتدیمترا گشیتکئے گوشیت تئی ھنّی اِنت ھون اِنت منی “فتنہ“ سازیں سرگوپءِ گپاں مرو میر عمر میرعربی لبزاں چو کار بندیت”قدرتانی “ بادشاہ تو ظاہرئے ماں قدرتاںآسمانءِ بالی مرگ پہ تئی نامءَ گرانتدیگے دیوان پہ “شعرے“ اگاں سرجم بہ بیت بَےاِنتتہنا پہ دلبرےءَ منا غم بہ بیت بَے اِنتعطا شاد چو عربی لبز زُرتگ انتپہ من ءَ روک منی “عاقبتءِ “ قندیل“اِنتمرچیگیں دھنز نہ کنت واھگءَ سہگیر منیمحمد سیلم پسند گوشیتصفت “ عقل “ عاقبت “اے عربی اِنت بلوچیءِ توکا اتکگنت شر بچارت صفت “ عقل “ اگں اے دوئیں لبز وتی اصلی دروشمءَ نبیسگ بہ بنت تہ ایشانی بزانتءُ بدل شریءَ معلوم بیت بلے اگاں ما ہمیشاں “سپت “ اکل “ بنوسیں چو کہ ایشانی املا غلط انت دگے معناے دینتءُ وانوکءِ وانوکءَ سرگردان کن انت گڑا شما وت بُگش ات دگراں حق نیست کہ مئے اے ردیانی سرا بکند انت ؟؟؟؟؟؟؟؟وہدے کہ وانندہیں مردم “ عاقبت “ ءِ لبزءَ کہ عربی لبزے “آکبت “ بنوسنت گڑا باریں بلوچیءِزبانءِ عاقبت چی بیت منی خیال ءَ “ سید ظہور شاہ ہاشمی “ در کن آدیگے سرجمیں زانوگر اے لبزاں ءُ آباں کاربند انتمنی دلیل انچو باز انت کہ اگں سالے ءَ تاں دلیل بدیاں انگت نہ کُٹ اِنتایوکا من میاری کنگ نہ باںمولوی خیر محمد ندویءِ لبز ادا ینتhttp://baask.com/download/BalochiMuhallim.pdf